Walk with me my little child"



Jag vägrar sitta här och blogga enbart om mina barn, det händer allt för ofta hos alla som har barn. Visst, fine! finns dom som väljer och tycker det är en galant idé , men ärligt talat...hur tråkigt och tjatigt blir det i det långa loppet? usch!

Idag har jag tänkt att skriva om äldre män och deras smygkåthet på yngre flickor.
Har själv känt mig utsatt några gånger, och jag har väl inget emot det sålänge dom gör det på avstånd. Men vart sätter man gränsen? När blickar börjar bli äckliga, eller helt enkelt när det blir ord/taffs....respektlösa frågor?
Facebook är ju eg e n bov i det här sammanhanget, just för att NÄSTAN alla har faceboook, väldigt lätt att söka efter personer..skriva mail blahabaha..
Visst, man kan blockera personer..men ska det vara nödvändigt? Hur märker man hur detta börjar? vänligt prat kanske..., krogen då? kött och kött handlare.

Men är det inte så att vi yngre flickor får någon slags bekrftelse oavsett ålder på män? Sålänge dom håller sig på avstånd så att säga. Finns det ett bäst före datum på bekräftelse?

Hur är det från samma kön då? är kvinnor lika dåliga på att smygkåta, eller är vi skickliga åskådare/jägare? Har inte känt så mycket från äldre kvinnors blickar, men därimot yngre. Jag hade velat att äldre kvinnor tittade på mig någon gång mellanåt. ELLER märker vi inte dessa smygkåta blickar för att vi är just så skickliga.

 Det är ju iaf mer omtalat att män tycker om att titta på yngre kvinnor/flickor hursom. Läste en artikel i en tidning på jobbet om sugar dads. I artikeln framkom det tydligt att äldre män gärna betalade yngre kvinnor ( 18-30 års ålder) för att bara vara deras sällskap under en kväll, inget sex med andra ord. Det är alltså status att synas med yngre. Männen med pengar har tydligen inga problem att smygkåta eller betala för att få umgås med vackra yngre kvinnor. I det fallet så är det tydligen okej att "gubbar" får smygkåta, men även TA PÅ. Men dessa kvinnor måste endå gilla uppmärksamheten likaväl som dom stora pengarna, eller har jag helt fel där?

Vi har kommit fram till att äldre män/ kvinnor får mer än gärna vara "äckliga" om dom har mycket pengar och kan göra "rätt" för sig. Resten får bara hålla sig på utkanten och titta, kanske drömma. Hmm...

Vad är ok?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0