en timma

Imorgon ska jag på en timma försöka hinna med sista shoppingen inför jul? Nää..knappast!


Men vad hinns med, skippar man själva ätandet på lunchen och tar en shake som min kära arbetskollega oftast...alltid gör så..?


BTW, har hört att strecket ska gå ner mot 25 minus kommande dagarna, kan detta vara sant? isåfall måste jag på ngt sätt skydda mina kids ansikten på väg till dagis....hemsk vinter..buhu!


plus lista.


1. att julen blir mer jul-lik med kallgrader och snö.

2. barnen får åka pulka

3.....

minus lista.

1. dyra uppvärmnings kostnader

2. mycket går sönder på vintern (speciellt när det understiger - 10)

3. alla kläder som ska på

4. skotta

5. trångt på bussarna

6. man kan inte vara ute lika mycket som man vill, iaf inte när det är minus 20..brr.

7. torr luft lika med torr hud

8. bilen drar mer bensin

Och listan kan göras lång. Ok..glömde..magsjuka uppträder oftast i dessa kalla tider...ett till minus..big one!

Nå..., är vinter verkligen så fucking jävla mysig? you tell me.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0