Lördag med Ikea

Igår var som sagt minstingen på akuten igen, fick väl inte mer svar på mina frågor och min eviga oro..menmen. Han har tydligen ngt slags virus som då ger hög feber och influensa liknande besvär. Natten till idag fick varken min man lr jag någon sömn, då Zion skrek o gnällde timme efter timme. Tur är väl att the big baby Sid har perfekta rutiner och sover som en stock.
Trött som man var gick man upp, ringde mamma o fixade så att hon skjutsade mig o Zion in till ännu ett sjukhus besök. Nu var det hans öron som skulle undersökas. Läkaren hittade inge knas, vilket var skönt att höra.., men endå vill man veta vart allt skrik kommer ifrån. JAG vill veta om det finns ngt fel,  det måste det göra..lr? Skriker man 24 timmar om dygnet har man väl ont någon stans? inte bara lite rodnad i halsen...hm.
Trots många undersökningar av Zion, så har alla kommit fram till att det bara är ett virus.., så.fine..jag får vl acceptera att det är det o inget värre.

Efter sjukhusbesöket tog mamma, jag o Zion bilen till Ikea, bestämde oss för att göra ngt halv trevligt denna trötta helg. Som vanligt springer man runt där som ett lite unge på julafton o bara vill ha, ha och ha. Av någon anledning kommer man alltid därifrån med en ny lampa..kanske en matta, och alltid dom där förbannade onödiga ljusen som man endå bara eldar upp. Föresten..det där med doft ljus är så förbannat överskattat. Är det inte meningen att dom ska lukta när man eldar dom också.., inte bara när dom står o samlar damm? Vad vet jag, kanske köper folk doft ljus för att dom skiter så jävla ont, inte någon mysfaktor där inte. Samla damm o ta bort tarmdofter. 

kom jag hem med:
1. gardinstång
2. stekpanna
3. 2 lampor ( en till Sid och en till Zion)
4. glödlampor
5. rosa förvaring ( till smink & tjaffs)

Siddys rum

Jag tycker nog inte den rosa lampan visar sin rätta skönhet på bilden. Ja well, irl är den pretty.


Zions rum fick en grön.



22.36

Magnus-Magnus kollar på fotboll. Jag själv kan inte förstå vad som är så givande med att titta på män som leker på en grön plan. Zion Sover intill oss i vardagsrummet, gillar nog oljudet av fotbolls klacken. Sid är hos mamma, hon är snäll o låter oss få lite peace. Ska ta igen dom där timmarna jag missade inatt. Sömn är det enda jag tänker på just nu..åhh..

Ska krypa ner i tvåsits soffan nu, hoppas på att någon ( maggie) ska komma o smeka stjärt.
Ha en bra lördag, trots kyla, blask...slask ..

peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0