NU ska jag berätta..

om julen.

24 Dec 09.
Kl var ungefär åtta på morgonen, jag vaknar av att grannen står och bankar som en tok på våran dörr. Vimsig och yr av trötthet springer jag upp och hör samtidigt ett jävla oväsen. Min första tanke var.., O SHIT! vi har säkert fått vatten i huset, lr så brinner det.
Jag ser att grannen är utanför huset, öppnar dörren och han säger då att det sprutar vatten på utsidan (kranen).
När jag säger sprutar ut vatten, så menar jag litervis i sekunden. Grannen får ta nyckeln som går till kranen och försöker stänga av vattnet, men detta funka naturligtvis inte. In i huset och vrider på huvudkranen...som då leder till alla kranar..även toalett. Vi inser att ett kärl har brustit och vi kan därför inte sätta på vattnet igen. Jag blir förtvivlad och tror att det blivit skador på huset.., men lyckades få tag i länsförsäkringar som säger att det är ingen fara när man har krypgrund. Efter jag pratat med vårat försäkringsbolag ringer jag efter rörmokare som har jour..., OCH INTE en jävel har jour. Vi står alltså där utan vatten tillgång, kan inte gå och skita på toa..jaa..you name it!

Detta skulle vara våran första jul som en familj tillsammans..hemma! Vi hade fixat med allt, mat och allt där till. Detta slutade med att vi inte kunde bo hemma på jul, utan fick åka hem till min mamma o fira jul där.., utan gran..utan tomte...huh! Jag grät faktsikt...så jobbigt var det..o det tog på krafterna framförallt.

Igårkväll lyckades vi (eller rättare sagt mammas gubbe) fixa en temporär lösning.., så nu kan vi vara hemma
 igen..och helevete vad det känns bra. Tack Lasse!! =)

Varför händer detta på julafton då inte en jävel jobbar? Vi har haft en del otur med huset, men det här tog ju priset. Är det en förbannelse över huset? hmm..

Ja well, för att finna något bra i all denna röra..sååå är vi och barnen fett nöjda med alla klappar =) jätte fina.., och användbara! Barnen blev nog lite bortskämda iår =P

Ny outfit av mormor

 

Sid hemma hos mormor, men nya klappar =)

 

Familjen <3



Zion bus

Några bilder från Julafton hos min mamma.

Så..

nu är det matdags...

pöss


Kommentarer
Postat av: Marielle

Ni hade ju kunnat komma hit, här fanns det både gran och tomte :)



Nu förstår jag att du fick en misslyckad jul :(



2009-12-26 @ 13:59:48
URL: http://missmellan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0