Fjäderfä

Sitter här med Zion intill mig. Han är en uppesittare utan dess like. Han vill ha uppmärksamhet mest hela tiden, så under tiden jag skriver måste jag gulla lite så han blir nöjd. Jag är lite osäker på om hans kolik börjar avta eller inte, ..eller jo det är klart det har blivit bättre, men han har fortfarande en liten gnäll period mellan 19-20. Det är nästan ingenting om man jämnför hur det har varit. Sa till en kompis nyligen att jag saknar lite smått att vara gravid, och det bådar ju inte gott. Jag ska ju defenitivt intre ha fler barn, men självaste graviditeten är ganska mysig att gå igenom...speciellt när det har gått såpass långt att bebisen rör sig i magen. Blir nästan lite avis på alla som har tänkt skaffa barn...suck!

( sviker bloggandet för en kort stund då Zion ska ha min uppmärksamhet )

Så!

Då har det varit påsk och grejer och familjen har varit på det mest tråkigaste påskfirandet man kan tänka sig, men det är för Sids skull och inte våran. Vi var nere på stora torget och glodde lite på den sk påskparaden ( en massa små , som klätt ut sig). Sid sprang runt som ett litet jihu, och strålade av lycka. Sen fick han syn på en liten flicka i hans ålder som han sprang efter ...sweet!
Resten av dagen var vi hemma och gottade oss i solen, käkade lite påskmat och somnade tidigt i soffan framför tv:n...jäääj!
Mamma hade lovat vara barnvakt nån gång under påsk, vilket det inte verkar bli något med, synd med tanke på att vi tänkte mysa lite extra för en gång skull. Vi får helt enkelt ha en innestående, och se fram emot det.


Idag har det än en gång varit sol och helt underbart . Magnus har knäckt några öl och jag har velat smaka otroligt nog. Detta måste ha att göra med det fina vädret. Kanske känner mig utanför annars helt enkelt. Vi har pratat om att det ska bli så gott att kunna sätta sig på en uteservering eller två till sommare, gud så gott. Jag tänker tillbaka på den sommaren Johanna och jag satt på nöjes, lyssnade på bra musik och drack pina colada,, jammi! , det måste bli en favorit i repris!

 21.44
Nu ska jag ta mig en välbehövd dusch. Raka benen, muttan och klippa min lugg en aning. Finns väl ingen värre känsla...SKITIG!

puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0