En och en halv liter

kl är över nio på kvällen och det är fortfarande ljust ute, fan så gott! detta är en förbättring i vardagen. Nu kan man inte hjälpa att man bara längtar efter sol och varma dagar. Är väldigt sugen på att få igång projektet "altan". Vi har två altaner, men den ena är bra mycket finare i skick än den andra. Vi har gått och funderat på vilken utav dom man ska lägga pengar på och göra ordning ordentligt, med tak och jox. Den ena altanaen har sol mest hela dagen, den andra har mest eftermiddags-sol, då borde det vara lämpligare med eftermidags-sol altanen va? I vilket fall så behöver vi lite skicklig hjälp så att vi kan komma igång...det bästa vore naturligtvis att vi hade råd att anlita någon/några.., men ekonomin tillåter nog inte det just nu...tråkigt nog. Vi får se om min "kära" far vill hjälpa oss...eller varför inte min "kära" bror.., man kan ju alltid hoppas på det.
Det roliga med att ha hus är just det att man har så många projekt, om man vill så att säga. Just nu fixar vi dörrar, målar om lite här o där..,...och till hösten kanske vi kan få ett nytt badrum..vem vet..=)




Pratade nyligen med mamma om hur det var med mig, och hur det funkar med barnen osv. Jag var ju naturligtvis tvungen att tala om hur jag kände med allt, vilket var lite jobbigt sådär..men endå skönt att lätta sitt hjärta. Sorgligt nog är det ingen i hela världen (känns så) som kan förstå hur jag har det, inte ens mina närmaste...
Jag vill inte klaga, jag har satt mig i den här sitsen och ska då kunna hantera den, eller hur? , men varför känner jag mig så jävla kass , och så dålig på alla sätt och vis. Jag tänker ofta hur det skulle ha varit utan barn, men det skrämmer mig en aning..fast det är inte dit jag vill komma...att inte ha några barn, för dom är det bästa som hänt mig..och min kärlek såklart, jag vill bara ha lite mera hjälp ..typ sådär så att jag, bara jag kan få vara själv..göra precis det jag vill, utan stress och oro för vad som kan hända dom små. Jag är så jävla jäktad hela tiden att jag tror seriöst att tårar och utbrott närmar sig...det är det sista jag vill.
Nej, jag måste komma över detta.., jag ska tamefan klara av att ta hand om mina barn, och även vara den glada Charlie som Magnus träffade på ankan för två år sedan.


Just det, Sid vaccinerades idag.., hade tydligen blivit lite ledsen..stackarn =/ Och nu ikväll slog han sig som fan på babysittern när han skulle välta den...så mera blåmärken på pötisen ! Han blev helt slut när Johanna härjade med honom, så han däckade ganska bra efter sin välling. Ligger o sover nu..precis som Zion...ni hörde rätt...minstingen sover med....jääj.., för en stund iaf ! Mamma unnar sig en layed back style i soffan...ahhh! Känner mig lite smått hungrig.., vad ska man koka ihop tro? pizza igen blir för flötigt.., tror nog det ska bli soya korv med bröd.., enkelt o hyffsat gott.

En ny dag imorn....hoppas på solsken.
peace


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0